Sunday, February 03, 2008

REMPAH RATUS

Auta:
Kumpulan nasyid baru yang belum diberi nama (cadangan nama adalah dialukan) bakal menerbitkan kompilasi lagu2 lama seperti selimut putih dll. Walaupun agak berusia tetapi daripada pengalaman mereka mengadakan persembahan di majlis2 kenduri kahwin dijangka bakal mengugat kumpulan nasyid sediada spt Rabbani, Raihan dll.
Fakta:
Sedang memperagakan jubah ole2 drp Tuan Hj Aznal kpd kami sekembalinya dr tanah suci Mekah. Terima kasih

MMS ni aku terima sewaktu beliau di tanah suci Mekah lagi tapi tak tau nak publish kat mana. Katanya "Yg ni downhill kalah tp kalau uphill habaq saja tang mana, Wg Angin, Wg Panjang semua pukui habih".

Nan, awat camel bak tu hang galaih kot depan?

MTB versi Arab jenama Saifuddin. Kpd pengumpul gerek harap bersabar kerana masalah komunikasi tauke2 gerek di Malaysia dgn pembekal Arab Saudi, namun rundingan masih diteruskan. Lama aku tak penah kelih mud guard mcm tuh, zaman aku bebudak dulu ada la. Kalau hangpa perati betui2 gerek ni juga ada dynamo (alternator) kat taya belakang utk bekal kuasa elektrik pd lampu depan & belakang

Ceritera II

Sabtu 2 Februari, aku mendapat sms dari Ramly yg dok di Sg. Petani pada pukul 10:54 pagi tanya aku, "U nai?" (dok mana?)

Pukul 11:18 dpt pulak MMS gambaq gerek Bianchi taya sotong siap dengan pannier dok tersandaq tepi batu penanda jarak (30km ke Kangar). Messagenya "On the way lunch, jom nasi kandaq". Ish, biaq betui bro...!

Lepas tu terima lagi clipping MMS sedang kayuh. Kali ni sah si Ramly ni buat sungguh..! Akhirnya aku dengan Shuhazi pi sambut dia kat kedai Jalal nasi kandaq. Mileage dia tunjuk 110km. Training nak ikut kami pi tour ka?

Oleh kerana asyik dok bersembang aku terlupa nak snap gambaq sewaktu sedang pekena nasi kandaq.




Jambatan Tok Pasai, Kuala Kedah: Ni gambaq hari ahad sewaktu perjalanan balik ke Sg. Petani

video

Maaf, aku tak boleh rotate klip ni..!

Yg Ramly pun, awat la yg hang antaq klip terbalik?





4 comments:

sohaimee said...

Kita namakan kumpulan ini "Al Auta Gerek". Ok Tak?

faudzi said...

Patutla nampak ada lengan jubah tu yang melabuuu, kalau makan kenuri gerenti cicah dalam gulai punya..

TOKI Manjung said...

..jenoh TOKI dok tebalik LAPTOP nak tengok video hang..bukan apa tengok sekali tak pueh..dok nak kena rewind dua tiga kali jugak video ni..

zanKX said...

nak wat mcm mana toki, dah mai pun lagu tu.. yg bro ramly ni pun satu, awat la yg dia pi antaq gambaq lagu tu..!